Het Waterlaboratorium kiest Trafic ivm grote vierkante laadruimte

Het Waterlaboratorium kiest Trafic ivm grote vierkante laadruimte

Het Waterlaboratorium kiest voor de ruimte van de Renault Trafic

Is drinkwater veilig? Het Waterlaboratorium controleert de kwaliteit van drinkwater. Daarbij zet het bedrijf nu ook drie Renault Trafics in. “De Renault Trafic is een van de weinige merken waarvan de laadruimte groot genoeg is voor de koelboxen die wij gebruiken voor de opslag van monsters.”

Van rivier tot kraan

Drinkwater wordt gewonnen uit oppervlakte- en grondwater. Water legt een hele reis af voordat het als kraanwater uit de kraan komt. Het Waterlaboratorium bewaakt in dat traject de kwaliteit van het drinkwater voor de drinkwaterbedrijven Dunea Duin & Water, PWN en Waternet Amsterdam. Medewerkers voeren op allerlei plekken kwaliteitscontroles uit. Zij nemen monsters bij de innamepunten, de zuiveringsstations waar water wordt gezuiverd tot kwalitatief hoogwaardig drinkwater en bij mensen thuis.

Waterlaboratorium staande foto's

Speciale koelboxen

Het Waterlaboratorium monitort de drinkwaterkwaliteit 7 dagen per week.

Wagenparkbeheerder Henk Bakker: “De monsters die onze medewerkers nemen worden gekoeld naar het laboratorium vervoerd, op een temperatuur van 4 graden Celsius. Daarvoor zijn onze bestelwagens uitgevoerd met CargoCool-boxen. Vanwege de specifieke afmetingen van deze koelboxen is maar een select aantal bedrijfswagens geschikt voor ons.”

Grote laadruimte van de Renault Trafic

Medewerkers van het Waterlaboratorium rijden nu ook met drie Renault Trafics. “Een van de grote voordelen van de Renault Trafic is dat de toegang tot de laadruimte vierkant is”, zegt Bakker. “Daardoor is de laadruimte precies groot genoeg om de koelboxen in te kunnen schuiven. Tussen de koelbox en de bovenkant van de laadruimte past nog geen vinger. De stroom voor de CargoCool-boxen wordt opgewekt met de zonnepanelen die op het dak van de bussen liggen. Ook vinden we het belangrijk dat onze chauffeurs een comfortabele werkplek hebben. Ons werkgebied is Noord-Holland, Zuid-Holland, een deel van ’t Gooi en Texel en dat betekent dat onze mensen heel veel onderweg zijn. Ze maken tussen de 30.000 en 50.000 kilometer per jaar. De Trafic biedt het comfort dat we onze chauffeurs willen bieden, met onder meer comfortabele stoelen en airconditioning.”

Een werkplaats die voor je klaarstaat

Bij de keuze voor de Renault Trafic heeft Bakker ook nadrukkelijk gekeken naar de service van de werkplaats. “Ik ben langs geweest bij de vestiging van LVS Bedrijfswagens in Beverwijk. Ik wil er namelijk zeker van zijn dat een werkplaats de juiste ‘bedrijfswagenmentaliteit’ heeft. Wij rijden 7 dagen in de week en omdat wij koelboxen in onze voertuigen hebben, kunnen we bij pech of een andere calamiteit niet zomaar een vervangend voertuig inzetten. Stilstand kunnen we eigenlijk niet hebben en daarom moeten we in zo’n geval direct worden geholpen. LVS Bedrijfswagens snapt dat als bedrijfswagendealer heel goed en dat heeft ook een belangrijk rol gespeeld in de keuze voor de Renault Trafic. Sowieso verliep de samenwerking tussen ons, LVS Bedrijfswagens en de opbouwer in dit traject heel goed.”

Zuinige bussen

Het Waterlaboratorium heeft twintig bedrijfswagens in de vloot. De drie Renault Trafics zijn de afgelopen maanden geleverd. “Onze chauffeurs zijn heel tevreden over deze bussen”, vertelt Bakker. “Wat me als wagenparkbeheerder ook opvalt is dat de Trafics relatief zuinig zijn in vergelijking met de andere bussen in ons wagenpark. Minder verbruik betekent ook een lagere CO2-uitstoot.”